Školní vzdělávací program
Vzdělávací obsah je zpracován ve čtyřech integrovaných blocích (Podzim, Zima, Jaro, Léto), které jsou rámcové, nastiňují cíle a záměry vzdělávání a stručnou charakteristiku vzdělávací nabídky.
Při plánování činností vycházíme z požadavků RVP PV – (cíle, činnosti, výstupy), přihlížíme ke konkretizovaným očekávaným výstupům a denně zařazujeme činnosti v souladu s teorií mnohačetných inteligencí dle Howarda Gardnera. Tato teorie velmi dobře vystihuje jeden z požadavků současného kurikula, a to rozvoj každého jednotlivce v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb. Howard Gardner přišel roku 1983 s teorií multidimezionální inteligence. Inteligence není podle Gardnera ani jednotný pojem ani komplex tvořený několika více složkami. Hovoří o existenci sedmi – později osmi rozdílných inteligencí, které jsou na sobě relativně vzájemně nezávislé.
Gardnerova teorie mnohočetných inteligencí
- Tělesně-pohybová inteligence
- Interpersonální inteligence
- Verbálně-jazyková inteligence
- Logicko-matematická inteligence
- Intrapersonální inteligence
- Vizuálně-prostorová inteligence
- Hudební inteligence
- Přírodní inteligence
Školní vzdělávací program 2024-2025 Typ: DOC dokument, Velikost: 5.62 MB